×

کتاب و نمایشگاه های آن

اگر بخواهیم مهمترین و بزرگترین نمایشگاه کتاب در کل دنیا را معرفی کنیم بدون شک باید به سراغ نمایشگاه کتاب آلمان برویم که هر ساله در شهر فرانکفورت برگزار می گردد. این نمایشگاه میزبان بازدید کنندگان زیادی از سراسر دنیا می باشد که تنها در مدت 5 روز و در اواسط ماه اکتبر برای استفاده شرکت کنندگان باز می باشد. از این رو در این مقاله به بررسی و معرفی بیشتر این نمایشگاه پرداخته ایم.

آشنایی با نمایشگاه کتاب آلمان

به جرات می توان گفت که مهمترین نمایشگاه کتاب تجاری در سراسر دنیا نمایشگاه کتاب آلمان (Frankfurt Book Fair) است که محل برگزاری آن در شهر «فرانکفورت» آلمان می باشد. نمایشگاه کتاب آلمان با توجه به تعداد بازدید کنندگانی که هر ساله در آن شرکت می کنند و همچنین تعداد شرکت های چاپ و نشر بزرگترین نمایشگاه تجاری در کل دنیا به شمار می رود که به همین دلیل افراد زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که علاقه زیادی به شرکت در این نمایشگاه بزرگ و مهم دارند. علاوه بر این نمایشگاه کتاب تجاری آلمان همانطور که از عنوان آن مشخص است یکی از مهمترین ترین نمایشگاه های دنیا برای تجارت های بین المللی به شمار می رود.

این نمایشگاه هر سال به مدت 5 روز و در ماه اکتبر در شهر فرانکفورت برگزار می شود که 3 روز اول آن تنها مخصوص بازدیدکنندگان حرفه ای، مانند ناشران و افراد متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب می باشد و مردم عادی می توانند در 2 روز آخر از این نمایشگاه بزرگ دیدن نمایند. هر ساله ناشران و شرکت ها و نویسندگان زیادی در این نمایشگاه به منظور تبلیغ آثار خود، انجام مذاکره برای دست یافت به حق نشر، دریافت مجوز برای انتشار دادن آثار خود در سطح بین المللی، آشنا شدن با بزرگترین ناشران دنیا و قرارداد بستن با آنها شرکت می کنند. علاوه بر این یکی از جذاب ترین قسمت های نمایشگاه کتاب آلمان این است که هر سال یک کشور به عنوان مهمان ویژه در آن شرکت کرده و می تواند قسمت های گوناگونی از ادبیات خود را برای بازدیدکنندگان معرفی نماید. برای دانستن ویژگی های نمایشگاه کتاب با عظمت جهانی به این مقاله مراجعه کنید.

نمایشگاه کتاب آلمان

تاریخچه نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان

تاریخچه نمایشگاه کتاب فرانکفورت نشان می دهد که قدمت آن به بیش از 500 سال پیش برمی گردد. در سال 1454 زمانی که «یوهانس گوتنبرگ» برای اولین بار چاپ به وسیله حروف متحرک را در یکی از شهرهای نزدیک به فرانکفورت به نام « مینز» اختراع کرد. فروشندگان محلی اولین نمایشگاه کتاب را در این شهر برگزار کردند. قبل از اینکه کتاب های چاپی اختراع شوند یک نمایشگاه عمومی در شهر فرانکفورت وجود داشت که محلی برای عرضه و فروش کتاب های خطی بود. شروع و راه اندازی نمایشگاه هایی که بر کتاب های چاپی تمرکز داشت به «یوهان فوست» و «پیتر شوتر» مربوط می شود که بعد از داشتن اختلافات قانونی توانسته بودند عملیات چاپ گوتنبرگ را به دست آورند. نمایشگاه کتاب آلمان در ابتدا محلی برای بازاریابی و فروش کتاب ها بود.

تا پایان یافتن قرن هفدهم میلادی نمایشگاه «فرانکفورتر بوشمس» بزرگترین و مهمترین نمایشگاه کتاب دنیا در اروپا محسوب می شد که بعدها به دلیل مسائل سیاسی نمایشگاه کتاب «لایپزیگ» جایگزین این نمایشگاه شد و در آن زمان مهمترین نمایشگاه دنیا، نمایشگاه کتاب لایپزیگ بود اما بعد از جنگ جهانی دوم و از سال 1949 اولین نمایشگاه کتاب در کلیسایی با عنوان کلیسای «سنت پل» برگزار شد که بعد از آن نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان توانست مجددا جایگاه بسیار ویژه و برجسته ای را در دنیا به دست آورد.

اهمیت نمایشگاه کتاب فرانکفورت

همانطور که گفته شد این نمایشگاه بزرگترین و مهمترین نمایشگاه کتاب در دنیا به شمار می رود. از این بهترین فرصت برای آن دسته از ناشران و نویسندگانی می باشد که علاقه مند به یافتن فرصت مذاکره با بزرگان این عرصه می باشد تا بتوانند حقوق و مجوزهای لازم برای چاپ و نشر کتاب در سطح بین المللی را دریافت نمایند. علاوه بر این به دلیل اینکه افراد زیادی هر ساله در این نمایشگاه شرکت می کنند از این رو یکی از بهترین مکان ها برای تبلیغ آثار و همچنین بازاریابی فروش آنها می باشد و همچنین شرکت کنندگان در این نمایشگاه بزرگ، یک فرصت بسیار مهم برای کسب اطلاعات درباره بازار نشر کتاب، انجام کسب و کار و شبکه به دست می آورند. برای دانستن بزرگترین نمایشگاه کتاب به این مقاله مراجعه کنید.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان در سال 1398

لازم به ذکر است که این نمایشگاه بزرگ امسال در تاریخ 24 تا 28 مهر ماه در محل همیشگی خود و در شهر فرانکفورت آلمان برگزار می شود. از این رو علاقه مندان به بازدید از این نمایشگاه باید در این تاریخ در محل نمایشگاه حاضر شوند و اگر جزو بازدیدکنندگان عمومی می باشند تنها می توانند در 2 روز آخر برگزاری نمایشگاه یعنی در روزهای 27 و 28 مهر ماه از این نمایشگاه بزرگ دیدن نمایند.

نمایشگاه کتاب 

نظرات کاربران

ارسال نظر

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است