×

کالکان آنتالیا را کامل بشناسید، همه چیز درباره ی شهر کالکان آنتالیا

کالکان به عنوان یکی از معتبرترین استراحتگاه ها در آنتالیا شناخته شده. یک فضای آروم و دلنشینی داره. به طوری که مسافران رو به خرید خونه در این مکان زیبا وسوسه میکنه. در این مقاله به معرفی کالکان آنتالیا و مناطق گردشگری آن پرداختیم. همچنین روش خرید خونه در این منطقه از آنتالیا هم برای شما شرح دادیم.

کالکان آنتالیا کجاست؟

کالکان یک شهر ساحلی کوچک در کشور ترکیه است که به جزایر دیدنی ترکیه دسترسی دارد. این شهر در ساحل دریای مدیترانه و در 200 کیلومتری جنوب غربی شهر آنتالیا واقع شده. به طور دقیق تر بین کوه‌ های توروس و دریا قرار گرفته و مناظر خیره‌ کننده ای از هر دو برای مسافران قابل مشاهده است.

از نظر حمل و نقل، از شهر آنتالیا یا فرودگاه دالامان میتوان با ماشین یا اتوبوس به این شهر ساحلی رسید. در کل سه ساعت توی راه هستید. پس از ورود به شهر، به راحتی میتونید با پای پیاده یا با تاکسی، شهر جدید کالکان آنتالیا رو کشف کنید.

آب و هوای این منطقه معمولاً مدیترانه ای هست و تابستان های گرم و زمستان های معتدل داره. ماه های تابستان (ژوئن تا سپتامبر) با درجه حرارت بالا، میانگین حدود 30 درجه سانتی گراد و رطوبت کم مشخص میشه. ماه ‌های زمستان (دسامبر تا فوریه) خنک ‌تره و میانگین دمای آن حدود 15 درجه سانتی‌گراد هست. افرادی که دوست دارن در خارج از منزل شهر رو بازدید کنن، برای رفتن با تور آنتالیا باید از ماه آوریل تا ژوئن و از اواخر ماه سپتامبر تا نوامبر، که هوا خنک تره، برای ورود به کالکان آنتالیا برنامه ریزی کنن. این شهر به خاطر سواحل زیبا و آب های شفافش معروف شده. ساحل کاپوتاس و ساحل پاتارا از جمله سواحل زیبای این شهر هستن. در این سواحل انواع فعالیت های آبی مثل شنا، غواصی نیز قابل انجامه.  

یکی از بخش های جذاب این منطقه، غذاهای فوق العاده خوشمزه این شهره. بیشتر رستوران ها، غذاهای سنتی ترکی مانند کباب، بشقاب مزه و باقلوا سرو میکنن. همچنین مسافران میتونن از غذاهای دریایی تازه ای که روزانه توسط ماهیگیران محلی صید میشن، نیز لذت ببرن. در بعضی از خیابان ها چندین کافه و کلوپ شبانه میبینید که تا آخر شب باز هستن و به مسافران فرصتی برای رقصیدن و معاشرت با مردم محلی و سایر گردشگران میدن.

مناطق گردشگری شهر کالکان آنتالیا

اینجا یک شهر ساحلی کوچک در کشور ترکیه است. همون طور که گفتیم این شهر بین کوه ‌های توروس و دریای مدیترانه قرار گرفته و دارای مناظر طبیعی و خیره کننده ای هستش. بیایید با هم بهترین مناطق گردشگری شهر رو جستجو کنیم.اگر دوست دارید بدونید که چطور میتونید بهترین سوغاتی آنتالیا رو از این منطقه تهیه کنید، به لینک قبل مراجعه کنید.

یکی از جاذبه های اصلی کالکان آنتالیا سواحل زیبای آن است. این شهر سواحل متعددی داره که برای شنا، آفتاب گرفتن و ورزش های آبی مناسب هستن. محبوب ترین ساحل این شهر، ساحل کاپوتاس هستش که تنها چند کیلومتر با مرکز شهر فاصله داره. این ساحل به خاطر آب های فیروزه ای و شن های طلایی رنگش شهرت داره. یکی دیگه از سواحل محبوب، ساحل پاتارا هست که در 15 کیلومتری مرکز شهر واقع شده. این ساحل 18 کیلومتر امتداد داره و یکی از طولانی ترین سواحل شنی ترکیه است.

یکی از محبوب ترین فعالیت ها در این منطقه، سفر با قایق در امتداد ساحل هست. افراد میتونن قایق ‌های خصوصی کرایه کنن یا به تورهای گروهی بپیوندند تا خلیج‌ های مخفی و خلیج‌ های خلوت در امتداد خط ساحلی رو کشف کنن. بسیاری از تورهای قایق در جزایر مجاور مثل جزیره Kekova توقف کوتاهی دارن تا مسافران از شنا کردن در آب‌ های شفاف کریستالی این منطقه لذت ببرن.

کالکان آنتالیا علاوه بر سواحل زیبای خود، یک سری مکان های قدیمی و جذابی داره که باید اون ها رو ببینید. مکان های قدیمی دارای خیابان‌ های باریکی هستن که خانه ‌های سنتی به سبک عثمانی  به صورت ردیفی ساخت شدن. در بین آنها مغازه‌ هایی رو میبینید که صنایع دستی و سوغاتی ‌های محلی میفروشن. مسافران میتونن از منطقه بندر تاریخی رو که زمانی مورد استفاده تاجران در زمان امپراتوری عثمانی قرار میگرفت، بازدید کنن.

برای کسانی که به تاریخ و فرهنگ علاقه دارن، چندین پیشنهاد مکان باستانی هم وجود داره. معروف ترین این مکان ها زانتوس است که زمانی پایتخت لیکیا در دوران باستان بود. سایر مکان ‌های قابل توجه عبارتند از باستان‌ شناسی پاتارا، که دارای گورستان لیکیایی هستش، و تلس، که زمانی شهر قدرتمند لیکیایی بوده.

شرایط خرید خانه در کالکان آنتالیا

بسیاری از افراد به دلیل زیبایی طبیعی و سبک زندگی آرام این شهر، جذب آن میشن و حتی به خرید ملک هم فکر میکنن. با این حال، قبل از تصمیم به خرید خانه، شرایط خاصی وجود داره که باید از آنها آگاه باشید.

1. الزامات قانونی

اولین شرط برای خرید خانه در کالکان آنتالیا اینه که تمام شرایط قانونی رو رعایت کنید. به عنوان یک خارجی، قبل از خرید ملک در ترکیه، باید اجازه اقامت ترکیه رو دریافت کنید. همچنین باید یک شماره مالیات از اداره مالیات محلی دریافت و یک حساب بانکی در ترکیه باز کنید.

2. مالکیت اموال

شرط دوم برای خرید خانه در این شهر، اطمینان از مالکیت کامل ملک هست. باید بررسی کنید که ملک در اداره ثبت اسناد و املاک به ثبت رسیده باشه و هیچ بدهی یا رهن معوقی روی آن وجود نداشته باشه.

3. بودجه

خرید خانه در کالکان آنتالیا میتونه گرون باشه، بنابراین مهمه که قبل از شروع جستجو، بودجه واقعی خودتون رو تعیین کنید. شما باید تمام هزینه های مرتبط با خرید ملک مثل هزینه های قانونی، مالیات و هزینه های نگهداری رو در نظر بگیرید.

4. مکان

موقعیت ملک شما یکی دیگه از موارد مهم در هنگام خرید خانه در کالکان آنتالیا هستش. شما باید مکانی رو انتخاب کنید که متناسب با سبک زندگی و ترجیحات شما باشه. مثلاً، دوست دارید خونه نزدیک به ساحل باشه یا در فاصله چند قدمی امکانات محلی مثل مغازه ها و رستوران ها.

5. گزینه های تأمین مالی

اگر قادر به پرداخت نقدی ملک خود نیستید، ممکنه لازم باشه گزینه های تأمین مالی رو در نظر بگیرید. بانک های ترکیه به خریداران خارجی وام مسکن ارائه میدن، اما شما باید معیارهای خاصی مثل درآمد ثابت رو داشته باشید.

6. ارزش فروش مجدد

مهمه که ارزش فروش مجدد ملک خودتون رو هنگام خرید خانه در ترکیه در نظر بگیرید. شما باید ملکی رو انتخاب کنید که به احتمال زیاد ارزش آن در طول زمان افزایش پیدا کنه و در صورت تصمیم به فروش در آینده برای خریداران بالقوه جذاب باشه.

در کل، خرید خانه در این منطقه میتونه یک سرمایه گذاری عالی باشه، اما مهمه که قبل از خرید، تمام شرایط بالا رو در نظر بگیرید. با انجام تحقیقات و مشاوره حرفه ای میتونید اطمینان حاصل کنید که تصمیمی آگاهانه گرفته و از خانه جدید خود در این شهر ساحلی زیبا لذت میبرید.

کالکان آنتالیا کجاست؟

این شهر در قدیم یک دهکده ماهیگیری بود که کم کم به خاطر مناظر باشکوه اش به یک مکان گردشگری تبدیل شد. قبل از جنگ جهانی اول، بیشتر ساکنان منطقه یونانی های آناتولی بودن تا اینکه ترکیه در سال 1923 به جمهوری تبدیل و باعث تبادل جمعیت بین یونان و ترکیه شد.

در بخش اصلی شهر، شما یک ساحل عمومی به همراه تعدادی رستوران و فروشگاه های مرکز خرید خواهید یافت. افرادی که در اینجا زندگی میکنن با روی باز از شما به عنوان مسافر پذیرایی میکنن. اگر ورود شما خارج از ماه مه تا اکتبر باشه، اکثر رستوران ‌ها بستن. فقط کافه ویتا که یکی از کافه های معروف شهر هستش، در فصل گردشگری و خارج از آن همیشه بازه. همبرگرها و پیتزاهاش خیلی خوشمزه است و خدماتش همیشه با لبخند ارائه میشه. توجه داشته باشید که قیمت مواد غذایی تاحدودی گرونه و به نظر میرسه اقلام منو تقریباً دو برابر قیمت در مرکز شهر آنتالیاست.

بیشتر مکان‌ های اجاره ‌ای برای تعطیلات اطراف خلیج قرار دارن، اما شما در شهر جز چند هتل، کافه و بازار چیزی نمیبینید. اگر میخوایید در کالکان آنتالیا بمونید و از منطقه شلوغ ساحلی دور بشید، پیشنهاد میکنیم از مکان‌ های اجاره ‌ای در اسلام لار استفاده کنید. حدود 10 تا 15 رانندگی از مرکز شهر فاصله داره، ولی حریم خصوصی و آرامش بیشتری رو ارائه میدن.

بیشر از ویلاهای کالکان آنتالیا دارای استخرهای بزرگی هستن. حتی برخی از آنها به استخرهای سرپوشیده، سونا و حمام ترکی مهجز شدن. این امکان وجود داره که بتونید مواد غذایی رو در ابتدای اقامت خود خریداری کنید یا اون ها به صورت آنلاین تحویل بگیرید و هرگز ویلای خود را به مدت یک هفته ترک نکنید. در مواقع تفریح و گشت و گذار، رفتن به شهر باستانی پاتارا، زادگاه نیکلاس قدیس و همچنین بازدید از شهر باستانی زانتوس رو پیشنهاد میکنیم. جاهایی که امیدواریم زمانی که در این شهر دل امگیز هستید، نهایت لذت رو میبرید.

خلاصه مقاله

به طور کلی، کالکان برای هر کسی که به ترکیه سفر میکنه یک مقصد ضروریه. زیبایی های طبیعی، سواحل جذاب و تاریخ غنی آن را به یکی از هیجان انگیز ترین مکان های دیدنی در استان آنتالیا تبدیل کرده. از مناطق گردشگری این شهر جذاب میتوان به ساحل کاپوتاس، ساحل پاتارا و باستان‌ شناسی زانتوس اشاره کرد.

نظرات کاربران

ارسال نظر

برچسب ها

تا کنون هیچ برچسبی برای این نوشته وارد نشده است

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است