×

بهترین زمان سفر به آنتالیا کی هست؟ بهترین آب و هوا و مناسب ترین قیمت

بهترین زمان سفر به آنتالیا چه زمانیست؟

سفر علاوه بر اینکه باعث ایجاد نشاط و سلامتی در افراد میشود، همچنین می تواند از لحاظ فردی نیز باعث بالاتر رفتن اعتماد به نفس، عزت نفس، بهبود شخصیت، ایجاد انگیزه، خودشناسی، کاهش تنش های درونی افراد شده، به شرط آن كه شما در این لحظات به دغدغه ها و مشكلات آینده خود فكر نكنید.

میانگین دمای سالانه آنتالیا 21 درجه سانتیگراد و میانگین بارندگی در این شهر حدود 90 میلی متر است. تابستان این شهر از ماه خرداد تا شهریور طول می کشد و مرداد تا شهریور گرم ترین تابستان را دارد. تیر تا مرداد ماه خشک ترین ماه سال است و میزان بارش در آن تقریبا ناچیز است. در تابستان ها گردشگران زیادی برای سفر به آنتالیا می روند. در زمستان هوا سردتر می شود اما به تدریج مرطوب تر نیز می شود و از آذر تا بهمن ادامه دارد. در ماه ژانویه که مرطوب ترین ماه سال است، حداکثر میزان بارش در حدود 240 میلی متر است. بنابراین، بهتر است از سفر به این شهر در زمستان اجتناب کنید. گرچه اگر میخواید به طور دقیق بدونید که در هر موقع از سال آب و هوای آنتالیا چطور هست، میتونید به لینک قبل مراجعه کنید.

این شهر حدود 300 روز آفتابی در سال را دارد و به طور طبیعی، فصل تابستان توریستی در آن 7 ماه است. بهترین زمان سفر به آنتالیا از لحاظ آب و هوایی فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد، شهریور، مهر، آبان، آذر هستند که البته به دلیل ازدیاد تعداد گردشگران در این ماه ها، هزینه ی سفر در ماه های فروردین تا اواسط مهر بیشتر از ماه های دیگر سال است. پس اگر قصد یک سفر کم هزینه تر رو دارید، سفر در ماه های آبان، آذر، دی ، بهمن و نیمه ی اسفند پیشنهاد خوبی برای شماست.

به طور متوسط گرم ترین ماه ها تیر، مرداد و شهریور هستند.

خشک ترین آب و هوا را در ماه های تیر و مرداد را دارد.

دی سردترین ماه سال است.

پرباران ترین ماه ها دی و بهمن هستند.

بهترین ماه ها برای شنا تیر، مرداد و شهریور است.

اگر در نیمه دوم پاییز یا زمستان سفر می کنید، قید لذت از تفریحات آبی را بزنید تا دچار بیماریهای مانند سرماخوردگی نشوید. بهترین زمان سفر به آنتالیا از لحاظ آب و هوایی از اردیبهشت تا اواسط مهرماه است. در این دوران فعالیت هایی مانند قایق رانی، پیاده روی و رفتینگ (قایق سواری در رودخانه های خروشان، یک ماجراجویی گروهی است که توسط یک راهنما در رودخانه های روان و خروشان سراسر جهان برگذار می شود) محبوب ترین هستند.

این مکان به دلیل دارا بودن آب های فیروزه ای، تاریخ غنی و مناظر پانوراما بسیار معروف است. این شهر ساحلی ترکیه قرن هاست که بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند. این مکان هنوز گوشه ای از گذشته خود را از طریق موزه ها، مکان های باستان شناسی و معماری زیبای عثمانی حفظ کرده است. آب و هوای آنجا به این صورت است که تابستان‌ها بسیار گرم است و زمستان‌ها گاهی اوقات شاهد بارش برف است. بهترین زمان سفر به  تور آنتالیا بین اردیبهشت و مهر است، زیرا هوا در طول روز مطبوع است و فعالیت های سرگرم کننده زیادی وجود دارد که باعث می شود بخواهید بیشتر بمانید و دوباره برگردید.

بهترین فصل سفر به آنتالیا

بهار

در طول ماه‌های بهار، آب و هوای مطبوع با دمای 15 درجه سانتی‌گراد تا 21 درجه سانتی‌گراد در ماه آوریل است. دمای آب به طور متوسط 18 درجه سانتیگراد است که برای ورزش های آبی عالی می باشد. می توانید از فعالیت هایی مانند غواصی، موج سواری و رفتینگ لذت ببرید. در طول تعطیلات عید پاک ممکن است شهر شلوغ شود، اما به غیر از آن، هنوز زمان خوبی برای لذت بردن از آب و هوای خوب در کنار فعالیت های دیگر است.

تابستان

اگر آفتاب گرفتن جزو علاقه مندیهای شما محسوب می شود، تابستان عالی است. با این حال، در فصل اوج سفرها، ممکن است سواحل شلوغ باشد و شما حریم خصوصی نداشته باشید. جولای و آگوست گرم ترین ماه های سال هستند و میانگین دما حدود 30 درجه سانتی گراد است. احتمال بارندگی در ماه‌های تابستان نیز کمتر است، اگرچه به طور کلی، این شهر باران کمتری را تجربه می‌کند و تنها حدود 77 روز بارندگی در طول سال دارد.

هر ساله در ماه خرداد، این شهر میزبان جشنواره گل است و مراسم رنگارنگ و جذابی را تجربه می کند. این گل ها توسط ساکنان محلی که در جشنواره با یکدیگر رقابت می کنند کاشته می شوند. همچنین جشنواره های موسیقی و فرهنگی زیادی در تیرماه، برگزار می شود.

مطالب مرتبط : تور آنتالیا با پرواز ماوی گوک

پاییز

دما در ماه پاییز بین 18 تا 25 درجه سانتیگراد متغیر است که اقامتی دلپذیر را برای شما رقم می زند. هوا کم کم سرد می شود و آب شروع به سرد شدن می کند، اما همین موضوع فضایی آرام ایجاد می کند. در این فصل شانس بیشتری برای دریافت تخفیف های خوب در هتل ها وجود دارد.

زمستان

پرتقال طلایی یک جشنواره معتبر و مهم در ترکیه است که هر ساله در ماه اکتبر برگزار می شود. جشنواره های دیگری که در ماه اکتبر برگزار می شود شامل جشنواره شن و ماسه در ساحل لارا و همچنین جشنواره بین المللی موسیقی مدیترانه ای است.

زمستان ها در اینجا بسیار سرد است و دمای هوا تا 1 درجه سانتیگراد کاهش می یابد. در حالی که کمتر احتمال دارد برف را تجربه کنید، احتمال وقوع باران در این ماه بیشتر است. جشنواره های زیادی در این مدت برگزار نمی شود، اما برخی از فعالیت های ورزشی زمستانی وجود دارند که می توانید از آنها لذت ببرند.

جشنواره های بهاری آنتالیا

  • جشنواره بین المللی اپرا و باله در آسپندوس ترکیه
  • فستیوال مجسمه های شنی 
  • جشنواره بین المللی زنان فیلمساز
  • فستیوال و کارناوال کمر 
  • جشنواره پرتقال در فینیکه 

جشنواره‌های تابستانی 

  • جشنواره عسل 
  • جشنواره فرهنگی ماناوگات 
  • جشنواره رقص و موسیقی محلی بین المللی (موسیقی فولکور)

جشنواره های پاییزی 

  • جشنواره بین المللی پیانوی 
  • جشنواره موسیقی بین المللی مدیترانهای
  • فسیوال بین المللی فیلم

جشنواره های زمستانی 

  • مراسمات کریسمس
  • مسابقات روناتولیا
  • نمایشگاه صنایع غذایی و نوشیدنی آنفاش

ارزان ترین زمان سفر به آنتالیا

ارزانترین زمان سفر به آنتالیا در حقیقت خلوت ترین فصول این شهر هست و قاعدتا بهترین زمان سفر نخواهد بود. برای پیدا کردن این فصل ها باید به دنبال فصولی باشید که تردد مسافران در آن مواقع کم می باشد. فصل زمستان ارزان ترین زمان برای سفر به آنتالیا و پاییز نیز در رده دوم ارزان ترین فصل ها قرار دارد. بنابراین شرایط برای خریدی ارزان و مسافرتی مقرون به صرفه مهیا می شود. در این فصول خود را برای تفریحات زمستانه مانند بالن سواری، سورتمه سواری، اسکی روی برف و... آماده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که امکان خریدن لباس های گرم و زمستانه بسیار بیشتر از لباس های  تابستانه و نازک می باشد پس اگر بیشتر قصد دارید که لباس های گرم بخرید، به مراکز خرید حتما سر بزنید.

هتل های کم هزینه آنتالیا

  • هتل کونکورد

وای فای رایگان، استخر روباز و تراس، هتل های پنج ستاره در نایروبی، ۵ کیلومتری موزه ملی نایروبی را دارا می باشد. این هتل دارای اسپا، سونا و مرکز تناسب اندام است و پارکینگ اختصاصی رایگان در محل موجود است. هر اتاق در این هتل دارای تهویه مطبوع و تلویزیون با کانال های ماهواره ای است. همه آنها مجهز به میز کار، گاوصندوق الکترونیکی، تلفن و مینی بار هستند. حمام‌های اختصاصی بزرگ دارای حمام، لوازم آرایش، حوله، دمپایی و سشوار برای راحتی شما وجود دارند.

مهمانان می توانند از یک وعده غذایی در انواع رستوران ها و فروشگاه های موجود در محل استفاده کنند و همچنین از خدمات 24 ساعته اتاق لذت ببرند. برای هر اتاق امکان تهیه چای و قهوه در نظر گرفته شده است. از دیگر خدمات هتل و سوئیت Concord می توان به برق انداختن کفش اشاره کرد. این ملک دارای یک مرکز تجاری نیز می باشد.

مرکز کنفرانس بین‌المللی کنیاتا 6.6 کیلومتر با The Concord Hotel & Suites و مرکز خرید Westgate 1.4 کیلومتر از هتل فاصله دارد. نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه بین‌المللی Jomo Kenyatta است که در ۲۲٫۱ کیلومتری هتل کنکورد قرار دارد.

  • هتل لیماک لارا

شما واجد شرایط تخفیف در هتل لیمارک لارا هستید! این هتل 5 ستاره مجلل در استراحتگاه ساحلی لارا واقع شده است. دارای 4 رستوران و اسپای بزرگ است. به همه مهمانان سبد میوه رایگان و یک بطری شراب در بدو ورود، خدمات اتو رایگان، پیشنهادات ویژه در اسپا و رستوران ها ارائه می شود.

اتاق ها مجهز به تهویه مطبوع و مبلمان مدرن هستند. دارای یک نشیمن بزرگ با تلویزیون صفحه تخت هستند. برخی از اتاق ها دارای جکوزی و تراس با منظره دریا هستند. میهمانان پس از ورود یک سبد میوه رایگان در اتاق خواهند گرفت. میهمانان می توانند از انواع غذاهای بین المللی از جمله هندی، تایلندی، ژاپنی، ایتالیایی، مکزیکی و ترکی در رستوران های هتل لذت ببرند. غذاها را می توان در داخل خانه و همچنین در فضای باز میل کرد. هتل دی لوکس تنها 10 دقیقه با ماشین از مرکز شهر فاصله دارد و دارای پارکینگ اختصاصی رایگان است. طبق بررسی ها، این قسمت مورد علاقه مهمانان ما از لارا است.

  • هتل پورتو بلو

این هتل مجلل 5 ستاره در ساحل کنیالتی و در نزدیکی مرکز شهر واقع شده است که دارای استخر روباز، زمین تنیس و اسپای مدرن است. اتاق های مهمان در Porto Bello Resort & Spa دارای بالکن، تلویزیون ال سی دی با کانال های ماهواره ای و قسمت نشیمن هستند. همه اتاق ها دارای مینی بار هستند.

 

مهمانان پورتو بلو می توانند طیف وسیعی از غذاهای بین المللی را در رستوران های هتل میل کنند. وعده های غذایی در داخل یا خارج از هتل سرو می شود و می توان آن را با یک لیوان شراب محلی میل کرد. گزینه های استراحت در پورتو بلو شامل سونا، جکوزی و خدمات ماساژ است. استخر روباز با درختان نخل پر شده است و همچنین یک باشگاه ورزشی مدرن با تجهیزات پیشرفته قلب و عروق وجود دارد. اسپا پورتو در دامنه کوه های Beydağları و در 22 کیلومتری فرودگاه بین المللی آنتالیا قرار دارد. زوج‌ها به‌خصوص این مکان را دوست دارند و  برای یک سفر دو نفره به آن امتیاز 8.9 دادند.

  • هتل لیبرتی لارا

هتل لیبرتی لارا با یک ساحل خصوصی در دریای مدیترانه، یک استخر بزرگ با نخل‌ها و سرسره‌های آبی دارد. اتاق های روشن با تهویه مطبوع، تلویزیون ماهواره ای و وای فای رایگان ارائه می دهد. همه اتاق ها دارای حمام اختصاصی هستند. برخی از اتاق ها دارای بالکن با منظره دریا نیز می باشند.

رستوران اصلی هتل های لیبرتی لارا غذاهای مدرن ترکی، یک رستوران ایتالیایی و یک چادر اصلی یوروک که پیتزاهای سفارشی سرو می‌کند، را تکمیل می‌کنند.

فعالیت های تفریحی شامل 2 زمین تنیس با منظره دریا، مرکز تناسب اندام کاملا مجهز و زمین والیبال ساحلی است. بچه‌ها می‌توانند در استخر کم عمق بچرخند و از سواری روی سرسره‌های آبی لذت ببرند.

اسپای هتل لیبرتی لارا شامل سونای فنلاندی، حمام موزاییکی و ماساژ درمانی است. گوشه ای از استخر روباز به بزرگسالان اختصاص داده شده است تا در آرامش بخوابند و استراحت کنند. فرودگاه 14.7 کیلومتر تا هتل لیبرتی لارا فاصله دارد. زوج‌ها برای یک سفر دو نفره به آن امتیاز 9.0 دادند.

  • هتل تایتانیک دلوکس

این هتل ساحلی که در ساختمانی به شکل کشتی کروز واقع شده است، خدمات اسپای لوکس و ۸ رستوران دارد. دارای یک استخر روباز مجهز به سرسره های آبی است. اتاق های تایتانیک دلوکس لارا دارای پنجره های بزرگی هستند که مشرف به دریا هستند و هر کدام صندلی های راحتی در بالکن خصوصی خود دارند. همچنین دارای یک زمین فوتبال با اندازه واقعی، 4 زمین تنیس و یک زمین بسکتبال است.

 

تایتانیک دلوکس لارا در اسپا با خدمات کامل خود، درمان‌های کلی بدن شامل ماساژ و جلسات رایحه درمانی را ارائه می‌کند. درمان های مختلف مراقبت از پوست نیز در دسترس است. تایتانیک دلوکس لارا کمتر از 13 کیلومتر با فرودگاه بین المللی فاصله دارد و کمتر از 5 دقیقه پیاده روی از خط ساحلی شنی که دارای مسابقات والیبال است فاصله دارد. زوج‌ها آنها برای یک سفر دو نفره به آن امتیاز 9.1 دادند.

خلاصه مقاله

در این پست سعی کردیم آب و هوا و ویژگی های فصول مختلف و ارزانترین زمان سفر به آنتالیا را به شما بگوییم تا بتوانید بهترین زمان سفر را انتخاب کنید. اکنون می توانید زمان مناسبی را متناسب با بودجه و شرایط خود برای سفر به این شهر انتخاب کنید و از سفر خود لذت ببرید.

نظرات کاربران

ارسال نظر

برچسب ها

تا کنون هیچ برچسبی برای این نوشته وارد نشده است

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است