×

آب و هوای آنتالیا در طول سال چگونه است + بهترین آب‌وهوا برای سفر به آنتالیا

آب‌وهوای آنتالیا چگونه است؟

آب و هوای آنتالیا معمولا مدیترانه‌ ای گرم و اقلیم نیمه‌ حاره‌ای مرطوب است. به طور کلی آب و هوای آنتالیا تابستان‌ها گرم، مرطوب، خشک و صاف و زمستان‌ها طولانی، سرد، مرطوب و نیمه‌ ابری است. در طول سال، دما معمولاً از 5 سانتی‌ گراد تا 34 درجه سانتی‌گراد متغیر است و به‌ ندرت کمتر از 11. 1 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر از 89. 38 درجه سانتی‌ گراد است. تابستان در این شهر گرم و خشک است. گرما ممکن است به علامت 35 درجه سانتی‌ گراد (95 درجه فارنهایت) یا حتی بالاتر برسد. بارش در تابستان نادر است. برخی از تابستان‌ها کاملاً بدون باران بود. زمستان‌ها معمولاً گرم و بارانی است. دمای زیر صفر و برف یک موقعیت استثنایی است. اگر می‌خواهید از ساحل و استخرهای این شهر زیبا لذت ببرید، از اوایل ژوئن تا اواخر جولای (تیر و مرداد) و از اواسط اوت تا اواخر سپتامبر (شهریور و مهر) است.

به طور کلی آب و هوای انتالیا مدیترانه ای و معمولا از ماه اکتبر تا مارچ این شهر بارانی است و در بقیه ی ماه ها نسبتا گرم و خشک می شود. 

سه نوع آب‌وهوا در آنتالیا

نوع اول هوای گرم است: ماه‌های این نوع آب‌وهوا جولای، اوت و سپتامبر است. دمای روزانه در این مدت حدود 33+ درجه است و عملاً بارانی وجود ندارد و برای آفتاب گرفتن در سواحل،  بهترین زمان سفر به آنتالیا می باشد.

نوع دوم هوای خنک است: این نوع آب‌وهوا شامل ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه است. میانگین دمای روز در این ماه‌ها حدود 16+ درجه است، هوا اغلب بارانی است و طوفان‌های دریایی وجود دارد. طبیعتاً این دوره از آب‌وهوا در نواحی عرض‌های جغرافیایی میانی شبیه پاییز یا بهار است.

و نوع سوم آب‌وهوا بیشتر مورد علاقه مردم محلی است زیرا آن را راحت می‌دانند. حدود 6 ماه در سال طول می‌کشد که شامل ماه‌های اکتبر، نوامبر، مارس، آوریل، مه و ژوئن است. آب و هوای آنتالیا در نواحی عرض‌های جغرافیایی میانی شبیه تابستان است. باران‌های ملایمی وجود دارد که یک دوره زمانی عالی برای انواع تفریحات، مسافرت و تعطیلات ساحلی است.

بنابراین، می‌توان گفت که طبق استانداردهای معمول ما، دو فصل در این شهر وجود دارد - یکی تابستان است که 9 ماه طول می‌کشد: (از مارس تا نوامبر) و پاییزی که به آرامی به بهار تبدیل می‌شود، بهاری که 3 ماه طول می‌کشد (از دسامبر تا فوریه).

متوسط دما در آنتالیا

هوای گرم تقریباً از 14 ژوئن تا 19 سپتامبر و با میانگین دمای روزانه بالای 56. 36 درجه سانتی‌گراد است. گرم‌ترین ماه سال، اوت است که میانگین دمای آن 89. 33 درجه سانتی‌گراد و کمینه آن 78. 22 درجه سانتی‌گراد است. فصل خنک این شهر هم تقریباً از 28 نوامبر تا 25 مارس و با میانگین دمای بالای روزانه زیر 65 درجه فارنهایت ادامه دارد. سردترین ماه سال، ژانویه است که میانگین کمینه آن 56. 5 درجه سانتی‌گراد و حداکثر 44. 14 درجه سانتی‌گراد است. متوسط دما در ماه‌های سال در این شهر را در نقشه زیر می‌توانید ملاحظه کنید:

 

بهترین زمان سال برای بازدید از آنتالیا، از نظر آب‌وهوایی

مناسب ترین آب و هوا برای رفتن به تور آنتالیا ، روزهای صاف و بدون باران با دمای بین 33. 18 درجه سانتی‌گراد تا 67. 26 درجه سانتی‌گراد است؛ از این رو، بهترین زمان سال برای سفر، از اواخر آوریل تا اواسط ژوئن و از اواسط سپتامبر تا اواخر اکتبر است. اگر قصد استفاده از ساحل و استخرها را دارید می‌توانید روزهای صاف و بدون باران با دمای بین 89. 23 درجه سانتی‌گراد تا 22. 32 درجه سانتی‌گراد را برای سفر انتخاب کنید؛ از این رو، بهترین زمان از سال برای سفر به این شهر ترکیه، برای گردشگری در هوای گرم، از اوایل ژوئن تا اواخر جولای و از اواسط اوت تا اواخر سپتامبر است.

تفاوت دمای روز و شب در آنتالیا چگونه است؟

بیایید از ماه ژوئن آغاز کنیم: یک ماه تابستانی آفتابی با گرمای قابل‌تحمل و البته دریا نیز کمی گرم شده است.دمای هوا در طول روز، حدود 25+ است: حداکثر دما در روز می‌تواند به 31+ برسد و حداقل آن در شب 20+ درجه و دمای دریا +24 است. در این ماه فقط 11 میلی‌متر باران می‌بارد.

جولای. در این ماه است که هوا واقعاً گرم می‌شود. حداکثر و حداقل دما در روز 34+ و در شب 23+ و بارندگی 4.5 میلی‌متر یعنی تقریباً صفر است. دمای دریا حدود 27+ درجه است.

اوت تقریباً مشابه جولای است. داغ و نسبتاً غیرقابل‌تحمل. دریا تا دمای متوسط +28 درجه گرم می‌شود.

سپتامبر. در این ماه، گرما شروع به فروکش می‌کند و تا پایان ماه، دمای مناسبی برقرار می‌شود. حداکثر دما در روز به +31 درجه و در شب به 20 درجه بالای صفر می‌رسد. دریا گرم است و مانند شیر تازه با دمای آب +27 درجه است.

اکتبر. بیایید ماه اکتبر را با درج یک ستاره، به‌عنوان برنده‌ی فصول مشخص کنیم. تقریباً در روز +27 و در شب +15 است. حدود 70 میلی‌متر بارندگی وجود دارد. دمای این دریا 24.5 درجه بالای صفر است. اکتبر یک فصل ایدئال است. به‌راحتی می‌توانید در این ماه آفتاب بگیرید و یا به گردش بروید چراکه هوا عالی است.

مطالب مرتبط: تور آنتالیا با پرواز ماوی گوک

نوامبر. ممکن است در این ماه سورپرایزهایی وجود داشته باشد. اگر باران کم و آفتاب زیاد باشد، آب و هوای آنتالیا تقریباً تابستانی خواهد بود و دریا همچنان برای شنا کاملاً گرم خواهد بود. در نوامبر بارانی، به نظر می‌رسد که فصل گرم به پایان رسیده است. به‌طور متوسط، در ماه نوامبر در طول روز +21 درجه است. دمای هوا در روز 33+ و در شب صفر درجه ثبت شد. در مورد هوای نوامبر، شما نمی‌توانید 100% مطمئن باشید، چراکه هر سال متفاوت است. دمای دریا به‌طور متوسط +21 درجه است.

دسامبر. دمای هوا به‌طور متوسط در روز +17 و در شب +8 است. میزان بارش به میزان 260 میلی‌متر است (باران بسیار زیاد). دریا فقط +18 درجه است.

ژانویه. یکی از سردترین ماه‌های سال ژانویه است. حداکثر دمای روز 15+ و حداقل دمای شبانه 6+ است. هواشناسان برای این ماه، هوای منفی 5 درجه را نیز ثبت کرده‌اند، اما چنین کاهش دمایی بسیار نادر است.

فوریه. احتمالاً تاریک‌ترین و سردترین ماه سال است. دمای هوا در روز 16+ و در شب کمی بالاتر از شش است، اما این ماه، فصل وزش باد است. دریا خاکستری و طوفانی است، هرچند به این شکل هم زیباست. تا پایان ماه، علائم بهار را احساس خواهید کرد: بسیاری از درختان از جمله پرتقال و لیمو در شرف شکوفایی هستند.

مارس. در این ماه، هنوز هم باد می‌وزد و حدود 90 میلی‌متر بارندگی وجود دارد، اما در روز در حال حاضر دمای هوا +18 و در شب حداقل +8 است. به‌طورکلی، هوا در حال حاضر کاملاً تابستانی است. دریا حدود +17 است، هنوز برای شنا خنک است.

آوریل. خب بالاخره تابستان از راه رسید، آب و هوای آنتالیا در روز +21 و در شب +11 است. اگر نور خورشید زیاد باشد، حتی دریا می‌تواند گرم‌تر از این باشد. طبق برخی آمارها در ماه آوریل +18 است.

می. این ماه شروع رسمی فصل گردشگری است. البته دریا با دمای آب حدود 21+ درجه همچنان نشاط‌آور است اما دمای هوا به‌طور میانگین در روز به 26+ و در شب به 15+ می‌رسد.

آب‌وهوای آنتالیا در بهار چگونه است؟

از نظر شرایط آب‌وهوایی بهار فقط در ماه مارس است. در ماه اول فصل دما به 18 درجه سانتی‌گراد (64 درجه فارنهایت) می‌رسد و در آوریل به 21 درجه سانتی‌گراد (70 درجه فارنهایت) می‌رسد. شب‌ها در نیمه اول بهار با دمای 8 درجه سانتی‌گراد (46 درجه فارنهایت) و 11 درجه سانتی‌گراد (52 درجه فارنهایت) سرد است. علاوه بر این، در اواخر آوریل فصل شنا زمانی آغاز می‌شود که دریا تا 20 درجه سانتی‌گراد (68 درجه فارنهایت) گرم می‌شود. ممکن است محدوده روزانه تابستانی 15-26 درجه سانتی‌گراد (59-79 درجه فارنهایت) باشد. نیمه اول فصل بارانی است، اما میزان و دفعات بارندگی به‌تدریج ماه به ماه کاهش می‌یابد. هجوم عمومی گردشگران در ماه می آغاز می‌شود، زمانی که آب و هوای آنتالیا و دریا به اندازه کافی گرم است.

با اینکه گرما و شدت آفتاب از بهار شروع  به زیاد شدن می کند، اما نسبت به تابستان رطوبت هوا کمتر است و بهترین زمان برای شنا در دریا به حساب می آید و باتوجه به بیشتر شدن تعداد گردشگران در این فصل، هزینه ی سفر بیشتر می شود.

آب‌وهوای آنتالیا در تابستان چگونه است؟

دمای هوای تابستان در این شهر، گرم است و مناسب سفر و استفاده از تور آنتالیا تابستان 1402 میباشد. علیرغم پیش‌بینی‌ها، دمای هوا اغلب به 35-38 درجه سانتی‌گراد (95-100 درجه فارنهایت) می‌رسد. مردم محلی و بازدیدکنندگان از گرمای هوا، به ساحل پناه می‌برند؛ دمای آب 28-29 درجه سانتی‌گراد (82-84 درجه فارنهایت) است و تسکینی جزئی برای تحمل گرمای هوا را به ارمغان می‌آورد. ماه ژوئن، خنک­ترین ماه تابستان است. میانگین روزانه­ ی دمای هوا برای اولین ماه تابستان بین 19 درجه سانتی‌گراد (66 درجه فارنهایت) و 30 درجه سانتی‌گراد (86 درجه فارنهایت) است. میانگین برای دو ماه آینده 22-34 درجه سانتی‌گراد (71-93 درجه فارنهایت) است.

از تیر تا مرداد ماه ( ماه جولای) گرم ترین و آفتابی ترین روز هارو سپری می کنید و میانگین بارش باران در این زمان تقریبا به صفر میل می رسد. خورشید در این روزها به طور متوسط تا 13 ساعت در آسمان است و بهترین زمان برای آفتاب گرفتن به شمار می رود.

دو راه برای جلوگیری از گرمای تابستان وجود دارد. می‌توانید روز را در اتاق‌های مطبوع منتظر بمانید تا هوای شب به دمای مطلوب برسد و یا می‌توانید از پارک آبی محلی دیدن کنید. هیچ امیدی به باران وجود ندارد زیرا نادر است (حتی در طول فصل وجود ندارد) حتی اگر باران ببارد در حد یک رگبار پراکنده است. البته خوشبختانه رطوبت هوا نسبتاً کم است و مجبور نیستید رطوبت هوا را هم تحمل کنید.

آب‌وهوای آنتالیا در پاییز چگونه است؟

پاییز در ترکیه بسیار دل‌چسب است. پاییز تقریباً از اوایل اکتبر آغاز می‌شود، زمانی که میانگین دمای بعدازظهر به زیر 30 درجه سانتی‌گراد (86 درجه فارنهایت) می‌رسد. پس از روزهای گرم دلپذیر، شب‌های سردی با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد (۵۹ درجه فارنهایت) در اکتبر و ۱۲ درجه سانتی‌گراد (۵۳ درجه فارنهایت) در نوامبر خواهید داشت. دریا در تمام فصل گرم‌تر از 20 درجه سانتی‌گراد (68 درجه فارنهایت) باقی می‌ماند. مقدار و فراوانیِ بارندگی به‌تدریج از شهریور تقریباً خشک تا نوامبر نسبتاً بارانی افزایش می‌یابد. به‌طورکلی پاییز در این شهر بهتر از استراحتگاه‌های شمالی ترکیه است و آب‌وهوایی دل‌چسب برای بازدید گردشگران فراهم می‌آورد.

به طور کلی آب و هوای آنتالیا در پاییز دمای 27 تا 7.5 درجه ی سانتی گراد خواهد شد و اگر دوست دارید از تفریحات آبی در این فصل استفاده کنید، فقط تا اواسط پاییز وقت دارید.

آب‌وهوای آنتالیا در زمستان چگونه است؟

به‌ طورکلی هوای این شهر در زمستان معتدل و گرم است، اما کمی بارانی است. دمای هوا در روز بین 13 درجه سانتی‌گراد (55 درجه فارنهایت) و 17 درجه سانتی‌گراد (62 درجه فارنهایت) متغیر است و در شب به 6-11 درجه سانتی‌گراد (42-52 درجه فارنهایت) کاهش می‌یابد. روزهای بارانی متداول است و به دنبال آن روزهای آفتابی روشن با آسمان لاجوردی صاف می‌آیند. 8 ساعت آفتاب باشکوه در روز وجود دارد. زمستان برای گشت‌وگذار در میان خیابان‌های باریک مراکز تاریخی، تماشای بندری وسیع با قایق‌های بادبانی سفید یا کاوش در خرابه‌های قلعه قدیمی بیزانسی عالی است. گردش در ساحل، به خاطر آب خنک در دریا، محدود می‌شود.

باید در نظر داشته باشید که بارندگی در این فصل، بیشتر از ماه های دیگر است اما مزیتی که دارید این است که به دلیل کم شدن گردشگران، شما اقتصادی ترین و کم هزینه ترین سفر خود را در این فصل تجربه میکنید.

آب‌وهوا در سواحل آنتالیا چگونه است؟

بهترین زمان برای سفر به استراحتگاه‌های ساحلی ترکیه، از جولای تا سپتامبر است. دمای هوا در این دوره به + 40 درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد و آب تا + 30 درجه سانتی‌گراد گرم می‌شود. با این حال، باید برای هجوم عظیم گردشگران آماده باشید.

  • دمای هوا در ساحل کاپوتاس (Kaputas Beach)

گرم‌ترین ماه در ساحل کاپوتاس اوت است که میانگین آب و هوای آنتالیا حداکثر دما 33 درجه، متوسط دما 27 درجه و متوسط حداقل دما 21 درجه است. خنک‌ترین ماه در ساحل کاپوتاس ژانویه است که میانگین حداکثر دما 15 درجه، متوسط دما 11 درجه و متوسط حداقل دما 6 درجه است. طولانی‌ترین روزها در ساحل کاپوتاس در ماه ژوئن است و به‌طور متوسط 14.6 ساعت روشنایی روز در روز است. دسامبر کوتاه‌ترین روزها با میانگین 9.7 ساعت روشنایی روز در روز است. آفتابی‌ترین روزها در ساحل کاپوتاس در ماه ژوئن است که بیشترین ساعات آفتابی در روز را با میانگین 12.6 ساعت آفتابی در روز دارد و آن را به یک ماه بسیار آفتابی و دلپذیر با روزهای روشن فوق‌العاده طولانی تبدیل می‌کند. ژانویه با میانگین 6.7 ساعت آفتابی در روز کمترین تابش آفتاب را دارد که آن را به یک ماه کاملاً آفتابی با پوشش ابری تبدیل می‌کند.

  • ساحل لارا (Lara Beach Antalya)

ساحل لارا دارای آب‌وهوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل است. اگر اهل آفتاب هستید، بهترین زمان برای بازدید از ساحل لارا بین ژوئن و سپتامبر است. گرم‌ترین ماه سال جولای با میانگین روزانه حداکثر 35 درجه سانتی‌گراد و میانگین کمینه آن 25 درجه سانتی‌گراد است.

  • ساحل مرمرلی (Mermerli Beach Antalya)

از ماه می تا اکتبر دمای هوا در ساحل Mermerli برای آفتاب گرفتن مناسب است. برخی از مردم احساس می‌کنند که آب در ساحل Mermerli در ماه اوت بسیار گرم است. در دسامبر و ژانویه ساحل Mermerli فصل بارانی است. این مسئله را هنگام برنامه‌ریزی سفر خود، باید به خاطر داشته باشید زیرا ممکن است نتوانید حمام آفتاب بگیرید.

  • ساحل پاتارا (Patara Beach)

بهترین ماه‌ها برای آب‌وهوای خوب در پاتارا مارس، آوریل، می، ژوئن، جولای، اوت، سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر هستند. به‌طور متوسط گرم‌ترین ماه‌ها جولای، اوت و سپتامبر هستند. ژانویه سردترین ماه سال و نیز بارانی‌ترین ماه است. بهترین ماه‌ها برای شنا جولای، اوت و سپتامبر است. پاتارا از آب‌وهوای مدیترانه‌ای، مطابق با طبقه‌بندی کوپن-گایگر (Köppen-Geiger) برخوردار است. میانگین حداکثر دمای سالانه در پاتارا 22 درجه سانتی‌گراد است (از 14 درجه سانتی‌گراد در ژانویه تا 31 درجه سانتی‌گراد در اوت). میزان بارندگی سالانه 954 میلی‌متر است که حداقل 13 میلی‌متر در جولای و حداکثر 196 میلی‌متر در ژانویه است. بین ماه‌های ژانویه و فوریه آب‌وهوا چندان خوب نیست؛ به‌عنوان‌مثال حداکثر دما در ماه فوریه 15 درجه سانتی‌گراد است و می‌توانید انتظار داشته باشید که 134 میلی‌متر بارندگی در ماه در این دوره داشته باشید. بین اسفند تا اردیبهشت آب‌وهوا مساعد است. افزایش دما تا 23 درجه سانتی‌گراد و در اردیبهشت 5 روز بارندگی پیش‌بینی می‌شود. بین ژوئن و سپتامبر آب‌وهوا بسیار خوب است. دماسنج تا 29 درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود و در ماه سپتامبر حدود 3 درصد بارندگی وجود دارد. بین اکتبر و دسامبر آب‌وهوا مطلوب است. در اوایل عصر، میانگین دما به 12 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

  • ساحل کلئوپاترا (Cleopatra Beach)

بهترین زمان برای بازدید از ساحل کلئوپاترا در ماه‌های تابستان، ژوئن، جولای و اوت است که هوا گرم و آفتابی است و آب برای شنا بسیار مناسب است. در طول این ماه‌ها، میانگین دمای آلانیا از 25 درجه سانتی‌گراد تا 35 درجه سانتی‌گراد و دمای آب حدود 25 درجه سانتی‌گراد است. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که این ماه‌ها فصل اوج گردشگری نیز هستند و ساحل می‌تواند شلوغ شود. اگر تجربه‌ای آرام‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر را ترجیح می‌دهید، می‌توانید در فصول معمولی (Shoulder Season) که از آوریل تا می و سپتامبر تا اکتبر است، از ساحل کلئوپاترا دیدن کنید. در این ماه‌ها هوا همچنان گرم است و ازدحام جمعیت کم‌تر است و همین امر باعث می‌شود به دور از شلوغی‌های زمان اوج سفر، اقامتگاه پیدا کنید و از ساحل لذت ببرید. دمای آب هنوز به اندازه کافی برای شنا در فصول معمولی، گرم است و امکانات ساحلی عموماً هنوز فعال هستند. شایان‌ذکر است که آب و هوای آنتالیا مدیترانه‌ای است، با زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم، بنابراین می‌توان در طول سال از ساحل لذت برد. با این حال، اگر به دنبال آفتاب گرفتن و لذت بردن از فعالیت‌های آبی هستید، بهتر است در ماه‌های تابستان یا فصول معمولی (Shoulder Season) از آن بازدید کنید.

  • ساحل کنیالتی (Konyaalti Beach)

در کنیالتی تابستان‌ها گرم، مرطوب، خشک و صاف و زمستان‌ها طولانی، سرد، مرطوب و نیمه‌ابری است. در طول سال، دما معمولاً از 42 درجه فارنهایت تا 95 درجه فارنهایت متغیر است و به‌ندرت کمتر از 67. 1 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر از 44. 39 درجه سانتی‌گراد است. بهترین زمان‌های سال برای بازدید از کنیالتی، از اوایل ژوئن تا اواخر جولای و از اواسط اوت تا اواخر سپتامبر است. فصل گرم از 14 ژوئن تا 20 سپتامبر، با میانگین دمای روزانه بالای 56. 30 درجه سانتی‌گراد ادامه دارد. گرم‌ترین ماه سال در کنیالتی اوت است که میانگین دمای آن 44. 34 درجه سانتی‌گراد و کمینه آن 33. 23 درجه سانتی‌گراد است. فصل خنک، از 28 نوامبر تا 26 مارس، با میانگین دمای بالای روزانه زیر 89. 18 درجه سانتی‌گراد ادامه دارد. سردترین ماه سال در کنیالتی ژانویه است که میانگین کمینه آن 11. 6 درجه سانتی‌گراد و حداکثر آن 15 درجه سانتی‌گراد است.

بهترین آب‌وهوا برای سفری دل‌چسب به آنتالیا

آب و هوای آنتالیا مدیترانه‌ای است. تابستان‌ها خشک است و در زمستان باران زیادی می‌بارد. در سال 2008، برف برای اولین بار در 60 سال گذشته مشاهده شد. میانگین دمای دریا بین 16 درجه سانتی‌گراد (61 درجه فارنهایت) در زمستان و 27 درجه سانتی‌گراد (81 درجه فارنهایت) در تابستان است. بیشتر گردشگران در ماه‌های جولای و اوت بازدید می‌کنند. در طول ماه‌های آوریل و اکتبر به احتمال زیاد آب‌وهوای خوب با دمای متوسط دلپذیر که بین 20 درجه سانتی‌گراد (68 درجه فارنهایت) و 26 درجه سانتی‌گراد (79 درجه فارنهایت) قرار دارد را تجربه خواهید کرد.

پرسش‌های متداول درباره‌ی آب‌وهوای آنتالیا:

  • آیا آنتالیا فصل خشک دارد؟

بله ماه‌های ژوئن، جولای، مرداد و شهریور بسیار خشک است.

  • گرم‌ترین ماه کدام است؟

اوت دارای میانگین حداکثر دمای 35 درجه سانتی‌گراد (95 درجه فارنهایت) است و گرم‌ترین ماه سال است.

  • سردترین ماه کدام است؟

سردترین ماه ژانویه با حداکثر دمای 12 درجه سانتی‌گراد (54 درجه فارنهایت) است.

  • مرطوب‌ترین ماه کدام است؟

ژانویه با 87 میلی‌متر (3.4 اینچ) بارندگی در صدر فهرست مرطوب‌ترین ماه قرار دارد.

  • خشک‌ترین ماه کدام است؟

جولای خشک‌ترین ماه سال است که میزان بارش در آن 1 میلی‌متر است.

  • آفتابی‌ترین ماه کدام است؟

جولای آفتابی‌ترین ماه با میانگین 345 ساعت آفتابی است.

نظرات کاربران

ارسال نظر

برچسب ها

تا کنون هیچ برچسبی برای این نوشته وارد نشده است

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است