×

زیباترین جزایر دیدنی ترکیه که حتما باید به آن سفر کنید!

همه ما میدونیم که ترکیه زیباست و مکان های بی شماری برای بازدید داره. با این حال، آیا میدونستید که حدود 500 جزیره در ترکیه وجود داره؟ با وجود این همه جزایر دیدنی ترکیه، جای تعجب نیست که انتخاب یکی از اون ها برای تفریح و خوش گذرونی براتون سخت باشه! به همین منظور، در این مقاله یک لیستی از این جزیره ها آماده کردیم و توضیح دادیم که چرا این مکان ها عالی هستن.

بهترین جزایر ترکیه

آیا از شنیدن نام های تکراری مقاصد گردشگری در ترکیه خسته شدید؟ ما چند خبر خوب برای شما داریم! ترکیه تعدادی جزایر بی نظیر داره که خیلی کم شناخته شده. از سواحل بکر و آب‌ های شفاف تا خرابه ‌های تاریخی و شهرهای جذاب، این جواهرات پنهان، تجربه‌ ای بی ‌نظیری رو به شما ارائه میدن. بنابراین، چمدان های خود را ببندید و برای کشف بهترین اسرار جزایر دیدنی ترکیه آماده بشید!

  • کوندا (Cunda)

یکی از جزایر دیدنی ترکیه کوندا هست که در مجمع الجزایر آیوالیک در سواحل غربی ترکیه واقع شده. این جزیره چندین دهکده ماهیگیری کوچک رو در خود جای داده و به دلیل زیبایی و آرامش طبیعی، به یک مقصد گردشگری فوق العاده در تور آنتالیا محبوبه. چندین سواحل کوچک در اطراف جزیره هست، زمانی که شما پیاده روی میکنید، میتونید مناظر خیره کننده ای از جزایر اطراف رو ببینید. کوندا یک سری مکان تاریخی هم داره، از جمله خرابه ‌های یک معبد یونان باستان، که با قایق سواری کوتاه از دهکده اصلی میتوان به آنجا رسید.

  • صدف (Sedef)

یکی از جزایر دیدنی ترکیه هستش که بخشی از جزایر شاهزاده هاست. این شهر در دریای مرمره و در نزدیکی ساحل استانبول واقع شده. مکانی محبوب برای شنا، آفتاب گرفتن و استراحت کردن هستش. چندین ساحل کوچک و چند رستوران و کافه وجود داره. در کل یک مکانی عالی برای فرار از شلوغی استانبول برای یک یا دو روز هست.

  • جزیره آوشا (Avşa)

جزیره آوشا، واقع در دریای مرمره در سواحل بالیکسیر، جزیره ای کمتر شناخته شده اما فوق العاده زیباست. به طرز عجیبی، جمعیت از 3500 نفر در ماه های زمستان به 130 هزار نفر در تابستان افزایش پیدا میکنه. بازدیدکنندگان جزیره آوشا میتونن از شنا، حمام آفتاب، ماهیگیری و پیاده روی از مسیرهای خاص لذت ببرن. در این جزایر دیدنی ترکیه میتونید چندین روستای کوچک و چندین ساحل و مکان های تاریخی نیز ببینید و حتی بهترین سوغاتی آنتالیا را برای خودتون تهیه کنید.

  • جزیره کالم (Kalem)

جزیره کالم یکی از جزایر کمتر شناخته شده در ترکیه است، اما قطعا ارزش دیدن رو داره! این جزیره دیدنی ترکیه در دیکیلی ازمیر واقع شده و برای استراحت عالیه. چراکه دارای سواحل خیره کننده، آب های کریستالی شفاف و پوشش گیاهی سرسبزه. همچنین فعالیت های زیادی برای مشغول کردن شما وجود داره، مثل شنا، آفتاب گرفتن، ماهیگیری و پیاده روی. اگه به دنبال استراحت هستید، کافه‌ ها و رستوران ‌های زیادی در این جزیره دیدنی وجود داره که میتونید از آن لذت ببرید. پس چرا جزایر دیدنی ترکیه رو به لیست سفرتون اضافه نکنید؟

مطالب مرتبط: بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا

6 جزیره جذاب در ترکیه

ترکیه سرزمین شکوفه های جذابه که حس زیبایی رو در درون افراد زنده میکنه. بیایید با هم 6 جزیره جذاب رو مرور کنیم:

1. بدروم

بدروم یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری در ترکیه هست و به راحتی میتوان دلیل آن را فهمید. این جزیره زیبا در سواحل دریای اژه قرار گرفته و دارای سواحل بی نظیر، آب های شفاف، و زندگی شبانه پر جنب و جوش هست. بدروم خونه برخی از مشهورترین مکان های دیدنی ترکیه از جمله قلعه سنت پیتر و مقبره هالیکارناسوس است.

2. اوراک

یکی از جزایر دیدنی ترکیه که در جنوب غربی ترکیه واقع شده و به خاطر درختان زیتون، درختان انجیر و چمن های کم ارتفاع، شناخته شده. یکی از قابل توجه ترین مکان های باستان شناسی در این جزیره، بقایای یک معبد یونان باستان هست. این معبد به افتخار زئوس لیکایوس، خدای نور و شکار ساخته شده. ویرانه های معبد هنوز هم قابل مشاهده است، اگرچه فضای بیرونی آن تا حدودی با گیاهان پوشیده شده.  

3. کارا آدا

جزیره ای کوچک در نزدیکی بدروم هست. برای کسانی که به قایق بادبانی علاقه دارن، اغلب از آنجا دیدن میکنن. این جزیره نه تنها مکان مناسبی برای شنا هستش، بلکه به خاطر چشمه های معدنی خود نیز شناخته شده. گفته میشه این چشمه ها خواص درمانی نیز دارن.

4. ایمبروس

این جزیره در دریای اژه در نزدیکی چاناکاله واقع شده. دارای چشم ‌اندازی ناهموار با تپه‌ های پوشیده از جنگل‌ های کاج هست که برای علاقه‌ مندان به پیاده‌ روی عالیه. جزیره ایمبروس دارای سواحل خارق ‌العاده ‌ای هست که میتونید در آب ‌های شفاف شنا کنید و آفتاب بگیرید.

5. جزیره مرمره

جزیره مرمره در دریای مرمره واقع شده و به خاطر زیبایی های طبیعی خیره کننده اش شناخته شده. این جزیره دارای خط ساحلی با صخره ‌های ناهموار هستش. برای کسانی که به دنبال فرار از جمعیت هستن، گزینه عالی هستش.

6. ککووا

جزیره کوچکی هست که در دریای مدیترانه در نزدیکی آنتالیا قرار داره. این جزیره به خاطر آب های شفاف و ویرانه های زیر آب که قدمت آن به دوران باستان برمیگرده، معروفه. توی این جزیره دیدنی میتونید از غذاهای دریایی که توسط ماهیگیران محلی صید شده، لذت ببرید.

مناطق گردشگری جزایر ترکیه

مسلماً ترکیه کشوری است که به خاطر سواحل زیبا، آب های شفاف و مناظر خیره کننده اش شناخته شده. جزیره های زیبای ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیستن. آنها هم یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری هستن که بازدیدکنندگان رو از سراسر جهان به خود جذب میکنن. در اینجا تعدادی از برترین مناطق توریستی جزایر دیدنی ترکیه آورده شده:

  • جزیره تاوسان (tavsan)

اگه به دنبال یکی از جذاب ترین جزایر دیدنی ترکیه میگردید، تاوسان رو فراموش نکنید. جزیره تاوسان به معنای جزیره خرگوش هست و اسمش از خرگوش هایی که در آنجا زندگی میکنن،گرفته شده! جدای از حیوانات بامزه ای که در این جزیره زندگی میکنن، یک مکان زیبایی با برخی صخره های منحصر به فرد داره که به دریای آبی بی نهایت میرسه. آب اینجا معمولاً آرامه، برای شنا کردن و قدم زدن در کنار ساحل مناسبه. چیزی که جالبه اینه که جزیره تاوسان قشنگ ترین تصویر غروب خورشید رو داره.

  • جزیره کیزکولسی (kizkulesi)

یکی از جزایر دیدنی ترکیه که در سواحل جنوبی کشور واقع شده و مکانی فوق العاده برای عاشقان ساحل و علاقه مندان به تاریخ هستش. این جزیره کوچکه، و امکان شنا کردن به سرزمین اصلی وجود داره، اگرچه وقتی میتونید یک قایق بگیرید، چرا خودتون رو به زحمت بدید! تمرکز اصلی جزیره، قلعه ای است که قدمت آن به دوران امپراطوری بیزانس میرسه و به قلعه دختر معروفه. این قلعه از بیرون به خوبی حفظ شده، اما داخلش یه مقدار خرابه. در هر صورت اگه میخوایید در کنار تاریخ، از سواحل زیبا، آب های شفاف و مناظر خیره کننده اش لذت ببرید، بهترین گزینه است.

  • گمیلر (gemiler)

اگه در ساحل جنوبی اقامت دارید، حتما یک سفر یک روزه با قایق به جزیره گمیلر ترتیب بدید. نه تنها کلیساهایی در این جزیره هست که قدمت شون به دوران بیزانس میرسه، بلکه به عنوان محل استراحت اصلی بابا نوئل نیز مشهور هستش. بله، بابانوئل در ترکیه به دنیا اومده! این مکان رو بیشتر به خانواده‌ ها پیشنهاد میکنیم چون ساحلش برای آب ‌پاشیدن و بازی کردن با بچه‌ ها مناسبه. در کل، گمیلر یکی از جزایر دیدنی ترکیه که برای یک روز لذت بردن از مناظر و گذروندن وقت در کنار خانواده بسیار عالیه.

زیباترین جزایر ترکیه برای مسافرت

به عقیده گردشگران، ترکیه مجموعه ی زیباترین جزایر جهان رو داره. در این بخش تعدادی از بهترین هارو از بین این جزیره ها براتون شرح دادیم.

  • پرنس

علیرغم اینکه پرنس به عنوان یکی از جزایر دیدنی ترکیه نزدیک استانبوله، اما افراد اونجا احساس میکنن که در دنیایی دور از پایتخت ترکیه قرار دارن. این مجمع الجزایر 9 تایی هست که در دریای مرمره شناوره و این آرامشی که اونجا هست، گردشگران رو به خود جذب میکنه. هیچ ماشینی در اونجا نیست و به خاطر کالسکه ‌های عاشقانه اسب‌ کشی شما رو به گذشته میبرن. همچنین در کنارش خیابان‌ های معطر ماگنولیا، میموزا، نارنگی، و درخت لیمو، و ردیفی از عمارت‌های روستایی چوبی که مملو از گیاه ویستریا هستن، رو مشاهده میکنید. در اینجا میتونید از رستوران‌ های ماهی محلی دیدن کنید، یا مواد لازم برای درست کردن ماهی رو از بازار اصلی تهیه کنید، و سپس با دوچرخه به یک مکان سرسبز در زیر کاج ‌های ساحلی برید.

  • آکدامار

آکدامار جزیره ای کوچک و جذاب در وسط دریاچه وان در شرق ترکیه هستش. یکی از جاذبه اصلی این جزیره کلیسای جامع قرن دهم هست. این کلیسای که به طرز باورنکردنی به خوبی بازسازی شده. نمای بیرونی عسلی رنگ که با نقش برجسته ‌های نفیس تزئین شده و فضای داخلی آن پر از نقاشی ‌های دیواری رنگ کرده است. از تپه منفرد و کوچک جزیره بالا برید تا بهترین مناظر مثل کوه های شطرنجی با درختان بادام رو ببینید.

  • بوزکادا

این جزیره شامل خانه‌ های سفید پوش، برج ‌های ساعت و میخانه ‌های یونانی هستش. از سوی دیگه، مسجد و عناصر معماری عثمانی رو خواهید دید. غذاهای این جزیره بیشتر مدیترانه ای هست و دارای طعمی از انگور میدن. چراکه انگور تقریباً همه تپه های این جزیره رو پوشونده. حتماً یک بطری نوشیدنی دلخواه بخرید تا به بندر برید و غروب خورشید رو بر فراز دریای اژه تماشا کنید. تنها با چند دقیقه پیاده روی از بندر، بازار غذای محلی رو پیدا خواهید کرد، جایی که میتونید یک غذای خوشمزه یونانی همراه با مربای توت فرنگی سرو کنید.

  • سولوادا

جزیره سولوادا در سواحل آنتالیا ترکیه واقع شده. این جزیره  خیلی کوچکه، تنها حدود 1 کیلومتر مربع وسعت داره. جزیره خالی از سکنه به این معنی که مکانی بسیار آرام برای تفریح با قایق هست. اگر به دنبال مکانی برای فرار از شلوغی زندگی روزمره هستید، جزیره سولوادا مکان مناسبی برای شماست.

جزایر دیدنی استانبول

استانبول، شهری که دو قاره رو در بر میگیره، بنابراین میزبان چندین جزایر هست. این جزایر دیدنی ترکیه برای یک سفر یک روزه یا فرار آخر هفته از شلوغی شهر بسیار مناسب هستن. در اینجا تعدادی از جزایر استانبول که حتما باید از آنها بازدید کنید، براتون لیست کردیم:

1. بیوک آدا (Büyükada)

این جزیره بزرگترین جزایر شاهزاده است و در دریای مرمره واقع شده که بیشتر به خاطر سواحل خیره کننده، جنگل های کاج و عمارت های تاریخی معروفه. بازدیدکنندگان میتونن با پای پیاده، دوچرخه یا کالسکه اسبی جزیره رو کاوش کنن. این جزیره دیدنی ترکیه دارای چندین رستوران هست که غذاهای دریایی تازه و غذاهای سنتی ترکی سرو میکنن.

2. هیبلی آدا (Heybeliada)

این جزیره یکی دیگه از مقاصد محبوب در بین گردشگران هست. سواحل زیبا، آب های شفاف و مناطق سرسبز داره. مسافران میتونن در امتداد تفرجگاه قدم بزنن یا دوچرخه کرایه کنن تا مسیرهای متعدد جزیره رو کشف کنن.

3. کینالی آدا (Kınalıada)

یکی از کوچکترین جزایر استانبوله اما جاذبه های زیادی رو برای بازدیدکنندگان ارائه میده. این جزیره دیدنی ترکیه به خاطر زیبایی های طبیعی، آب های شفاف و خلیج های خلوت خود شناخته شده. افراد میتونن از شنا کردن، آفتاب گرفتن یا استراحت در یکی از سواحل متعدد آن لذت ببرن.

4. جزیره بورگازادا  (Burgazada)

یکی دیگه از جزایر دیدنی ترکیه هست که مکانی ایده آل برای فرار از شلوغی مرکز شهر استانبول هستش. این جزیره دارای چندین مکان دیدنی تاریخی از جمله خونه یونانی ارتدکس، نویسنده مشهور زمان امپراطوری بیزانس رو ارائه میده.

5. کاسیک Kaşık))

کاسیک یکی از جزایر نزدیک استانبوله که نباید از دست داد. به عبارتی یکی از بهترین جزایر دیدنی ترکیه است. اسم کاسیک به این دلیله که شکل کلی جزیره شبیه قاشقه و 800 متر طول داره و پر از فضای سرسبزه، یک ساحل شنی زیبا هم اونجا هست که ارزش کاوش کردن رو داره. اما از اونجایی که این جزیره خصوصیه و متعلق به خانواده دانون هستش، مسافرانی که میخوان یک شب اونجا باشن باید از صاحب خانواده دانون یا شرکت گردشگری اجازه بگیرن.

خلاصه مقاله

در خاتمه، ترکیه جذاب ترین جزایر جهان رو داره که هر کدوم زیبایی منحصر به فرد خودشون رو دارن. چه به دنبال یک تعطیلات آرام و چه به دنبال سفری پر ماجرا باشید، در جزایر دیدنی ترکیه همه نوع تفریحی برای گردشگران وجود داره. پس همین امروز چمدان های خود را بندید و برای سفر به یکی از این جزایر زیبا برنامه ریزی کنید.

نظرات کاربران

ارسال نظر

برچسب ها

تا کنون هیچ برچسبی برای این نوشته وارد نشده است

سایر نوشته های مجله گردشگری

تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا
تور آنتالیا همراه با رزرو سریع و تضمین بهترین قیمت تور آنتالیا

شاید باورتون نشه، شهر آنتالیا واقع در سواحل ترکیه، هر ساله حدود 16 میلیون نفر بازدید کننده داره. چرا ...

نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان
نایب‌قهرمانی تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان

نایب قهرمانی لیگ دسته یک تیم تنیس گیلوا گشت پارسیان زمین های تنیس شاهین البرز، با حضور تیم ها ...

بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا
بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا کدامند؟ معرفی بهترین هتل های uall آنتالیا

آنتالیا در سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و فوق العاده زیباست. شما در این شهر میتونید تعدادی زیادی ...

طراحی سایت و سئو توسط ایران سئو لند

تمامی حقوق این سایت برای گیلوا گشت پارسیان محفوظ است